Meny
Meny

Är du vår nya registrator?

Trosa Kansli Sista ansökningsdag: 2022-01-17

Trosa kommun är en liten kommun med nära samarbete mellan verksamheter, närhet till beslutsfattare, och snabba beslutsvägar. Kanslienheten är en del av kommunkontoret som stöttar våra kärnverksamheter. Du blir en viktig del av kommunkontoret och som medarbetare på kanslienheten arbetar du på en välkomnande och trevlig arbetsplats där du också ges stor inblick i den kommunala verksamheten. Du blir en del av en kommunal arbetsplats som år efter år ligger i toppen vad gäller mest engagerade medarbetare (enligt HME) och dessutom bor här några av Sveriges mest nöjda medborgare.

UPPDRAG

Kanslienheten ansvarar för kommunens ärende- och dokumenthantering/ informationshantering, diarium, kommunarkiv, sekreterarskap i nämnder/kommunala bolag, överförmyndarverksamhet och kommunövergripande digitaliseringsprojekt. Kanslienheten ansvarar också för att genomföra utredningar, att ge kommunens förvaltningar vägledning i kommunaljuridiska frågor, samt att administrera allmänna val.

Som registrator ansvarar du för kommunens övergripande diarieföring av inkomna och upprättade handlingar samt bygglovsregistrering. Du ansvarar även för posthantering och arkivering. Sekretessbedömningar och utlämnande av allmänna handlingar ingår i de dagliga arbetsuppgifterna samt att ge stöd, råd och vägledning till kommunens förvaltningar gällande informationshantering. Det förekommer även andra administrativa sysslor som viss fakturahantering.

I Trosa kommun händer det mycket inom digitaliseringsområdet, bland annat ska ett nytt ärende- och dokumenthanteringssystem införas. Därför är det viktigt att du tycker att digitaliseringsutvecklingen är stimulerande och rolig. Arbetsuppgifterna är varierande och kräver struktur och kvalitetsmedvetenhet.

VEM SÖKER VI?

Du har erfarenhet av att arbeta som registrator i offentlig sektor och har god kunskap om offentlighet och sekretess, samt de lagar och förordningar som styr informationshantering i offentlig verksamhet. Du har god IT-vana, kan snabbt sätta dig in nya administrativa system och har erfarenhet av digital informationshantering. Du har examen från gymnasiet.

Som person har du förmåga att arbeta självständigt och på ett strukturerat sätt. Du trivs med att hjälpa andra, att arbeta med att effektivisera processer och är intresserad av att hålla dig uppdaterad om den utveckling som sker inom ditt arbetsområde. Du är initiativtagande och noggrann och vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet.

Du kommer dagligen ha kontakt med medborgare, tjänstepersoner och politiker inom kommunen vilket innebär att du måste vara serviceinriktad och ha en god samarbetsförmåga. Du talar, skriver och förstår svenska bra.

 

 VAD ERBJUDER VI?

En bred och varierande roll där du arbetar nära dina kollegor och chef. Ett organisationsklimat som värnar om medborgarnas och medarbetarnas bästa genom relationer, innovativa och kreativa lösningar.

  • Ett team med hög kompetens och varm arbetsmiljö
  • Friskvårdsbidrag
  • Semesterväxling
  • Årsarbetstid


INFORMATION OM ANSTÄLLNINGEN

Anställningsform: Tillsvidare

Omfattning: Deltid 70%

Tillträde: Enligt överenskommelse

 

 

ÖVRIGT

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att kalla till intervju innan sista ansökningsdag, vänta därför inte med din ansökan.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

 

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontakt:
Helena Edenborg, Kanslichef
0156-520 06
helena.edenborg@trosa.se