Meny
Meny

Projektledare till Trosa kommun

Trosa Tekniska Sista ansökningsdag: 2022-01-17

Vill du vara en del av Trosa Kommuns framtid? Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt.

Tekniska enheten är en verksamhet som präglas av kvalitetsfokus, utveckling, långsiktighet och engagemang. Vi har ansvaret för kommunen gator, parker, lekplatser, kommunala fastigheter, hushållens avfall mm. Tekniska enheten ansvarar även för kommunens VA- nät, pumpstationer, reningsverk, vattentorn, vattenverk och våtmarker. All drift och underhåll är utlagd på privata entreprenörer utom fastigheter som drivs av Kommunens Fastighetsbolag TROBO. Därmed är tekniska enheten ett beställarkontor.

Tekniska enheten leds av teknisk chef och gruppen består av 13 personer med kompetens inom de olika områdena. Som projektledare rapporterar du till gruppchef, som också är projektledare och ni kommer ha ett nära samarbete.

Du blir en del av en enhet med engagerade och drivna medarbetare som hjälps åt och jobbar tillsammans i team, och som genom ömsesidigt utbyte kompetensutvecklar varandra. Vi försöker stretcha det traditionella och tänka utanför ramarna för att öka kvalitén och värdet för våra beställare och göra skillnad i samhället. Att ha roligt tillsammans i gruppen och i teamen är en viktig del i arbetet för att vi ska kunna arbeta framgångsrikt och trivas tillsammans.



UPPDRAG

Vår uppdragsportfölj består av allt ifrån stora komplexa samhällsbyggnadsprojekt såsom överföringsledning, idrottshall och skola till löpande underhållsprojekt.

Som projektledare har du ansvar för att driva beställarens projekt mot uppsatta mål. Du blir erbjuden en utvecklande roll där du har ansvar över hela kedjan för projektets verksamhet, allt från ekonomi och kunder till underleverantörer och produktion. Ditt ansvar ligger även i att säkerställa att gällande lagar, förordningar och bestämmelser följs.

I rollen som projektledare ansvarar du bl.a. för:

  • Planering, projektering, upphandling och genomförande av ny och  ombyggnadsprojekt
  • Medverka till ekonomiska uppgörelser med leverantörer inom projektens ekonomiska ramar
  • Administration i form av upprättande av protokoll, ÄTA listor, beslutsunderlag, Fråga/svar etc.
  • Ansvar för budget och resultatuppföljning inom ramen för uppdraget
  • I ditt uppdrag ingår arbete mot exploatörer, arbete i projekt, kundkontakter med medborgare, att vara kravställare i projekt/exploateringar, kvalitetssäkring, fakturahantering och beställningar, ta fram lösningar, läsa ritningar, upprätta visst ritningsunderlag, kalkyl.
  • Agerar bollplank både externt mot entreprenörer samt internt mot projektledare och teknikansvariga. Följa upp entreprenaden med avseende på tid, kostnad kvalitet och innehåll och rapporterar till projektledaren. Till din hjälp har du förutom projektledare, byggledare och en projektgrupp bestående av teknikstöd inom VA, gata, park, miljö m.m.
  • Medverka till att utveckla investeringsprocessen från förslag till färdigt projekt

 

KOMPETENS

 

Du har en gedigen erfarenhet inom bygg- eller fastighetsbranschen och vill fortsätta utvecklas i spännande projekt. Du arbetar strukturerat och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du har god initiativförmåga, tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor. Du har också en god samarbetsförmåga och är nytänkande.

Som person är du självgående och tar ansvar för din uppgift. Du skapar och utvecklar goda relationer, trivs med att leda, inspirera och utveckla andra samtidigt som du arbetar mot tydliga mål. Du är serviceinriktad och kommunicerar väl i tal och skrift.

Du är/har:

  • har examen från YH-utbildning eller annan utbildning/erfarenhet arbetsgivaren bedömer som likvärdig (högskoleutbildad civilingenjör är meriterande)
  • BAS P utbildad
  • Minst 5-10 års erfarenhet som projektledare inom bygg- eller fastighetsområdet
  • En bakgrund från bygg- eller fastighetsbranschen antingen som beställare, konsult eller i utförandeledet från produktionen
  • Erfarenhet av att som projektledare driva bygg- och underhållsprojekt i mål från ax till limpa mot överenskommen kvalitet, tidsplan och ekonomi
  • Tidigare erfarenhet av att skapa och bedöma ekonomiska kalkyler
  • Gedigen kunskap inom entreprenadjuridik
  • God förmåga att tolka och förstå avtal
  • God ekonomisk kunskap för uppdraget
  • B-körkort

Meriterande är erfarenhet av anläggningsentreprenader och LCC/LCA kalkyler.

 

OM ANSTÄLLNINGEN

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning:   Heltid

Tillträde: Snarast enligt överenskommelse

VAD ERBJUDER VI?

På Trosa Kommun tycker vi att det är viktigt med en balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder intressanta fritidsaktiviteter som ytterligare ett sätt att ha roligt med kollegor! Vi jobbar aktivt med att främja mångfald, vilket vi tror kommer göra oss ännu starkare, mer produktiva och framgångsrika.

Trosa Kommun är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland medarbetarna. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom samhällsutveckling. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig.

Hos oss finns även:

  • Chefsförsörjningsprogram för blivande ledare
  • Introduktionsdag för alla nyanställda inom kommunen
  • Friskvårdsbidrag

 

ÖVRIGT

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi intervjuar löpande.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontakt:
Martin Markne, Gruppchef projekt
0156-52389
martin.markne@trosa.se