Meny
Meny

HR-administratör (vik) med administration i ryggmärgen

Trosa Personalenheten Sista ansökningsdag: 2019-09-29

 

UPPDRAG

Nu har du möjligheten att bli en del av ett litet, engagerat och drivet HR-gäng! Vårt gäng består av två HR-konsulter, en HR-chef samt en HR-administratör som är föräldraledig - det är där du kommer in i bilden.

Som HR-administratör hos oss kommer du vara ansvarig för att se till att vi har en effektiv administration som stödjer våra processer och vårt arbetssätt. Du kommer också vara ett stöd för vår interna organisation, HR-enheten är en del av kommunkontorets centrala funktioner som jobbar för att på bästa sätt ge stöd och service till kommunens verksamheter. 

Ansvarsdelar: 

  • en av de huvudansvariga under pågående över gång till ett uppgraderat lönesystem
  • ta fram och bearbeta statistik 
  • fakturahantering, kontoavstämningar 
  • underhålla HR-enhetens sidor på intranätet och hemsida 
  • pensionsfrågor 
  • sammanhållande för friskvårdssatsningar inom Sunt liv 
  • övriga administrativa uppgifter, exempelvis arkivering, registrering och kontroll av SITHS-kort, beställningar m.m. 
  • vara ett administrativt stöd i avgränsade projekt, så som utbildningar, introduktionsdagar, medarbetarundersökning m.m. 

Vi köper löneservice från Håbo kommun som du kommer att vara kontaktperson för och ha ett nära samarbete med. 

Du är en nyckelperson för att våra interna processer ska fungera på ett effektivt sätt. Vi tror att du kommer att kunna ta mycket egna initiativ för att ytterligare utveckla, kvalitetssäkra och effektivisera våra administrativa rutiner och processer. 

 

KOMPETENS

Ditt arbete med många olika och varierande arbetsuppgifter gör att din förmåga att planera och prioritera verkligen kommer till sin rätt. Rollen förutsätter att du har en naturlig fallenhet för att strukturera och organisera, så att du arbetar på ett genomtänkt och effektivt sätt. Du trivs i en administrativ roll, och är trygg med att arbeta självständigt samtidigt som du värdesätter ett nära samarbete med kollegor.

Du som söker har:

  • examen från gymnasiet
  • läst kurser/fördjupning inom HR och/eller inom administration, kommunikation, ekonomi
  • erfarenhet av administrativt arbete
  • ett genuint intresse för och erfarenhet av HR-frågor
  • goda kunskaper i Office-paketet
  • lätt att sätta dig in i nya systemverktyg

Eftersom din roll är central för våra interna processer kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet och dina personliga egenskaper. Som person är du lösningsfokuserad med en god känsla för service och är inte rädd för att ta egna initiativ. Du har ett öga för detaljer men även förmågan att se helhetsperspektivet och hur ditt arbete bidrar till helheten. Ditt arbete kommer innebära en hel del kontakt med chefer, medarbetare och samarbetspartners vilket gör det viktigt att du känner dig trygg med att kommunicera och formulera dig. 

 

INFORMATION OM ANSTÄLLNINGEN

Anställningsform: Vikariat mellan december 2019 - oktober 2020

Omfattning: Heltid

Tillträde: December 2019 eller enligt överenskommelse

 

 

ÖVRIGT

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. 

 

Varmt välkommen med din ansökan till Trosa kommun!

 

För många börjar Trosa kommun som en sommarförälskelse som övergår till något mer. Våra verksamheter genomsyras av Trosaandan som är en känsla som nästan går att ta på. Det är det varma bemötandet mellan kollegor, och en chef som ser dig, ger dig ansvar och stöttar dig i din utveckling. På grund av vår litenhet har du stora möjligheter att utvecklas och göra avtryck, och har alltid nära till kollegor, näringsliv och medborgare.

Kontakt:
Torbjörn Unnebäck, Personalchef
0156-52013
torbjorn.unneback@trosa.se